C919 - A Boeing és Airbus Kínai versenytársa - színre lép
A Szingapúri Airshown debütált a Kínai COMAC C919 keskenytörzsű és 160-190 utas befogadására képes utasszállító repülőgép. A COMAC ( Commercial Aircraft Corporation of China, Ltd. ) ezen új típusa már 2022- ben átadásra került egy kínai légitársaságnak és a használati tapasztalatok jók.
Kína igyekszik önellátó lenni a technológia területén és a C919 jobbára, de nem kizárólag, hazai alkatrészekből készül. Például a motorja a CFM LEAP- 1C egy Amerikai- Francia vegyesvállalat terméke, amit a jövendőbeli versenytársai is használnak. A gép listaára 90 millió dollár körül alakul, ami jó 20 %- kal elmarad az Airbus és Boeing hasonló típusai ( A320 és 737) árától.
Egyelőre kínai légitársaságok üzemeltetik, kizárólag- bár a Brazil Total Linhas Aereas légi cég bejelentkezett 4 darab C919- ért és a tárgyalások már előrehaladott stádiumban vannak. A kínai fél a szerződés aláírását követően 2025 márciusára vállalta a gépek leszállítását.
A gyártó évi 150 darabot képes összeszerelni jelenleg és azt állítja, hogy már több, mint 1000 darabra adtak le megrendelést. A kínai cég nem titkolt szándéka az, hogy beszálljon a két nemzetközi repülőgépgyártó mogul, az Airbus és a Boeing mellé, ezáltal szélesítve a világ légitársaságai számára a gép kínálatot.

Persze ez egyelőre várat magára, de már talán nem olyan sokáig, mert az Európai Légügyi Hatóság (EASA) vizsgálja a típust és az értékelések már a harmadik fázisban tartanak. Úgyhogy reménykedhetnek a kínaiak.
Bővebb infót Itt találsz: https://makronom.eu/2024/06/13/a-kinai-comac-a-boeing-bukdacsolasan-lepkedne-felfele/
https://www.vg.hu/nemzetkozi-gazdasag/2024/09/kinai-repulogepgyarto-brazilia