Újabb e- kamionnal bővült az Aldi flottája
Az Aldi még 2021-ben, a COVID- válság idején állította üzembe első elektromos nyerges vontatóját. Azóta közel 150.000 futott kilométer és a megszerzett tapasztalat alapján egyértelműen a e- géppark bővítése mellett döntött a vezetőség.
Az első e- kamiont az Aldi számára egy dízel hajtású járműből alakította át a debreceni Electromega Kft. Az akkumulátor 5 óra alatt tölthető fel, a hatótáv 220 km körül van, így a budapesti illetve Pest Vármegyei üzletek napi áruval feltöltését végzik vele. A raktérben a nyergeseknél megszokott 24 tonna áru szállítható.
A '21-es első kamiont követően most már négy teherautó áll összesen szolgálatban. Végeztek egy tesztet, mely azonos forgalmi, időjárási és terheltségi körülmények között vizsgálta meg a hagyományos dízel és a teljesen zöld hajtású egyedeket. A biatorbágyi raktárközpont és a XIII. kerületi Pannónia utcai üzlet között, 117 kilométeren hagyományos hajtással 29 liter gázolaj fogyott, 65 kilogramm szén- dioxid kibocsátás mellett- ugyanezen terhelés alatt az elektromos jármű 183 kilowatt óra fogyasztással teljesített, nulla kibocsátással.

Igaz ugyan, hogy az e-kamion átépítve 3x annyiba kerül, mint egy dízel de a gázolaj árának másfél szeresét lehet vele megtakarítani, amivel így nagyjából 2 év alatt megtérülhet a vételár- különbözet.
Ezeken kívül az Aldi több, mint 20 üzlete tetején napelem cellákkal van felszerelve, így csökkenti a Co lábnyomát és számítása szerint 2 havi villanyfogyasztását állítja elő nap energiából.