Végre nyereséges a Kifli.hu
A cég 2019-ben jött be Magyarországra, élelmiszer rendeléssel és házhoz szállítással foglalkozik. Tevékenységi szegmensében piacvezető, mégis a kezdeti pár évben, '21-ben és '22-ben közel 5 milliárd Forint veszteséggel zárta az évet. Mindez annak ellenére, hogy 2020-ban már 10 milliárd-, 2021-ben 20 milliárd, míg '22-ben már 30 milliárd Forint fölött járt az éves árbevétele.
A cég anyagi kilátásait tovább rontotta 2022-ben az, hogy a kormány megszüntette a Katás alvállalkozás lehetőségét. Mivel addig a Kifli futárai ilyen adózási formában működtek, ezért az új helyzetben mindegyikük átkerülhetett alkalmazotti állományba. A 350 futárból 150 így elment, de az itt maradottak alkalmazotti státusza jelentős extra kiadást jelentett. Ilyen körülmények közt egyre csak fogyott a rendelkezésre álló tőke.
De a cseh anyacég vezetője szerint ez teljesen rendben van így, mert a kezdeti időkben kell megvásárolni az autókat, kiépíteni a raktárakat, beszerezni az árukészletet, kiképezni a személyzetet és a szoftver kifejlesztésén túl minden szükséges logisztikai utat be kell járatni, ami rengeteg pénzbe kerül.
Csehországban 2014-ben indult és már a Covid előtt is nyereséges volt. A világvírus ideje alatt a profitja jelentősen nőtt. A Kifli 2023 őszére lett nyereséges Magyarországon, '22- ben már piacvezető volt. Kezdetben Budapest belvárosában működött, mostanra már Székesfehérváron és Veszprémben is elérhető. Napjainkban közel 7000 élelmiszer csomagot szállítanak ki napi szinten.

A kifli.hu weboldalán láthatjuk, hogy a helyi termelők termékein túl a vegán étrendet követők is több ezer termék közül választhatnak. Ezeken túl segít a betétdíjas csomagolás elszállításában és a díj jóváírásában. Érdekes menüpont még a lejárat közeli termékek vásárlása is, melyekre jelentős kedvezményt kaphatnak a Kifli vásárlói.
A témához tartozik még, hogy a cseh anyacég, a Rohlik ( magyarul kifli) nem állt meg a terjeszkedéssel Magyarországon, hanem a német anyanyelvű országokban- Ausztria, Németország és Svájc- is piacvezetővé akar válni.
Németországban a gyenge konkurencia támasztotta lehetőséget kihasználva jó esélyei vannak, hogy már a következő egy év során nullszaldós legyen. Ott Knupsr.de név alatt működik és 2021- ben kezdte működését Münchenben, '22- ben Frankfurtban, míg idén áprilistól már Berlinben is kiszállít. Céljuk az, hogy tizenöt német nagyvárosban elérhető legyen szolgáltatásuk.
A felmérések szerint a német vásárlók mindössze néhány százaléka rendel élelmiszert online, de ez a piac jelenleg 9 milliárd dollárt jelent évente és a várakozások szerint 2029-re elérheti a 17 milliárd dollárt is.
Bővebben a témában Itt olvashatsz: https://telex.hu/gazdasag/2024/01/21/kifli-hu-gabriel-makki-interju-hazhozszallitas-nyereseg-veszteseg , https://www.vg.hu/cegvilag/2024/05/a-kifli-megeteti-nemetorszagot-is-egyesevel-veszi-be-a-varosokat-a-ceg ...